středa 19. března 2008

Jak filtrovat spořitelní phishing v Gmailu

Denně mi do schránky dorazí téměř 200 podvodných e-mailů (phishing) útočících na klienty České spořitelny. Gmail je sice všechny pošle do spamu, ale i tak mi to notně znepřejemňovalo život. Spam totiž musím pravidelně kontrolovat, protože mi tam občas spadne i normální email. Vytvořil jsem si proto filtr, který mi phishing České spořitelny označí jako přečtený, takže mu při kontrole již nemusím věnovat pozornost.

Chcete-li si nastavit podobný filtr (a používáte Gmail), postupujte takto:

  1. Klikněte na Vytvořit filtr (Create a filter) vpravo od pole pro hledání nad seznamem zpráv.
  2. Do pole Obsahuje slova (Has the words) zadejte: in:spam {sporitelna sporitelny csas} a klikněte na tlačítko Další krok (Next Step).
  3. Zaškrtněte Mark as read (ve starší české verzi není), pokud chcete označit phishing jako přečtený, nebo Smazat (Delete it), pokud ho chcete rovnou rušit.
  4. Klikněte na tlačítko Vytvořit filtr (Create Filter) a je hotovo.

Po druhém kroku vás bude sice Gmail varovat, že filtr se štítkem in:spam nebude fungovat, ale on funguje. Pokud dostáváte spamu hodně a jako já ho musíte pravidelně kontrolovat, můžete stejného principu využít pro mnoho dalších filtrů.

6 komentářů:

  1. Jednoduché :) Díky, pro mě jako eBankáře ideální :)
    Být klient ČS, měl bych asi strach, že se mi "přečte" i reálný mail. Ale to asi záleží na důvěře v Gmail spam filtr každého z nás.
    Nemáte představu jaká je ne/úspěšnost rozpoznávání phisingových mailů v Gmailu? Jestli jste o tom třeba někde něco nečetl..

    OdpovědětVymazat
  2. Být klient ČS... Oni posílají reálné emaily? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tomku, pokud vím, Spořitelna sama žádné e-maily neposílá, takže záměna snad nehrozí. Pokud ale někomu chodí nějaké e-maily např. z internetového bankovnictví (mně chodí z KB), mělo by jít snadno nastavit vhodná vylučovací slova pomocí mínusu. Podrobnosti jsou v článku Tahák pro pokročilé hledání v Gmailu

    Jak je Gmail celkově úspěšný při odhalování phishingu, nevím. Mně z těch 200 spořitelen denně přijde do normálního inboxu tak jeden za tři dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Diky za tip. Taky mi chodi hrozne moc tohodle spamu, takze kazda rada dobra :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy Marku, řeknu Vám, že od té doby, co jste napsal tento návod mi nepřišel ani jeden...
    Aby bylo jasno, žádný filtr jsem si nevytvořil, poněvadž jsem líný a těch 100 spamů denně projdu a vymažu ručně. Prostě zveřejnil jste návod, spořitelní udičky mi přestaly chodit. Nechtěl byste udělat ještě filtr na zvětšení orgánu a podobné služby a napsat o tom? ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za článek, filtrovat spam by mne nenapadlo a kdyby ano, tak bych uvěřil varovné hlášce Gmailu, že to nebude fungovat.

    V kombinaci s Vaším druhým článkem, kde popisujete způsob jak zlikvidovat spam v Gmailu je to neuvěřitelně jednoduchý a čas šetřící způsob jak nevylít vaničku i s dítětem... Díky :-).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.