pátek 25. ledna 2008

Jak psát knihu v Google Docs

Když jsem poprvé uviděl, co umí Writely a později Google Docs, okamžitě mne napadlo, že to je ideální nástroj pro psaní knihy a její průběžné předávání nakladatelství k redakci. Tuhle myšlenku teď uvedli do praxe Philipp Lenssen a jeho redaktor Brian Jepson z nakladatelství O'Reilly. Asi je dost inspiroval i fakt, že kniha, kterou Philipp píše, pojednává právě o Google Office. Pokud vás zajímá detailní workflow takové spolupráce a různé triky, které při ní oba pánové objevili, přečtěte si článek Writing a Book in Google Docs.

Mimochodem, kdybyste potřebovali hromadně uploadovat mnoho dokumentů ze svého počítače do Dokumentů Google, objevila se na to šikovaná aplikace.

6 komentářů:

  1. hele povim vám je to šikovna věc, ja sám píšu knihu a pořád jsem přemýšlel jak ji ukázat lidem.

    Díky moc

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, jmenuji se Jana a chtěla bych napsat knihu. Je to 10 let, co jsem chvíli bydlela v USA a tam se mi přihodily takové věci, že mi místní novináři řekli: Napiš o tom knihu-je to na film. může mi prosím s tím někdo poradit? Moc díky. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky. Chtěla bych se připojit k Janině dotazu. V životě jsem stihla za krátký čas prožít neuvěřitelné množství absurdit a důležitých postřehů, které když bych sepsala ve formě knihy, měla by určitě velký úspěch. Odhodlávám se k tomu už několik let, ale stále nebyl nějak čas. Navíc ani nevím jak knihu sepsat a kde vlastně začít... Neporadil by mi někdo?

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Jano a Lauro,
    pokud chcete neco napsat, taqk si napred ujasnete, kde chcete zacit a cim chcete knihu skoncit, aby to melo hlavu a patu. Napiste si o tom tzv premisu, pak si promyslete charaktery osob. Az budete vedet o cem to vlastne bude, tak to proste napiste a nechte to nekoho precist.

    Preji hodne zdaru, taky ted pisu.

    Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  6. Já se také chystám na první knihu. Aniž bych tedy kdekoliv hledal informace, došel jsem zde k závěru, že uvažuji korektně. Totiž nejprve jsem si napsal příběh jako velmi krátkou povídku tak na dvě a půl stránky. Nyní z této povídky tvořím kostru příběhu a definuji si bokem hlavní rysy jednotlivých aktérů. Podle kostry příběhu si vytvořím osnovu - jednotlivé kapitoly a jejich stručný popis. Poté si materiál "secvaknu" a začnu podle něj psát naostro. Na závěr si to celé přečtu, opravím a vyladím detaily. Nakreslím si ilustrace rukou a ve photoshopu. vytvořím si obálku knihy dle vlastních představ a půju s tím někam, kde by mi to vydali... Snad se poštěstí. Byť tu bude fantazie, myslím, že mé podání bude jedinečné a co víc, kniha se záměrně ztotožní čtenáře s příběhem.
    Jen nevím, jestli to mám vydat pod svým pravým jménem, nebo pod vymyšleným pseudonymem.
    No a pokud se to chytne, tak snad nebudu příliš naivní, když to nechám přeložit do angličtiny a pošlu to do světa...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.