sobota 22. listopadu 2008

Co je e-mailový bankrot

Termínem e-mailový bankrot (e-mail bankruptcy) se označuje nahromadění takového množství nevyřízené či nepřečtené elektronické pošty, které již nejde v rozumném čase zvládnout. Emailové "předlužení" nejčastěji vzniká po delší dovolené, v souvislosti se zvýšenou publikační či obchodní činností nebo dlouhodobým zanedbáváním došlé pošty.

Za autora termínu se považuje internetový právník Lawrence Lessig, který v roce 2004 informoval hromadnou zprávou své korespondenční partnery, že se k vyřízení jejich pošty již nedostane, a požádal je, aby mu urgentní e-maily poslali znovu. Jeho případ zaujal i magazín Wired.

Dalším slavným e-mailových bankrotářem se stal vydavatel blogu TechCrunch Michael Arrington. Ten po návratu z cest zrušil celý svůj inbox s poštou nahromaděnou za několik měsíců, vypnul instant messenger a bankrot veřejně oznámil ve svém blogu.

E-mailový bankrot samozřejmě není nic příjemného, takže byste mu měli v prvé řadě předcházet, například metodami GTD a Inbox Zero nebo vhodným využíváním filtrů poštovního klienta. Pokud vám ale přesto e-mail přeroste přes hlavu, je asi vyhlášení bankrotu nejlepším řešením.

Máte s e-mailovým bankrotováním své zkušenosti? Podělte se o ně v komentářích.

8 komentářů:

  1. Mailový bankrot jsem naštěstí nikdy nezažil, ovšem "Google Reader bankrot" vyhlašuji poměrně často. Stačí mi k tomu tlačítko "Označit vše jako přečtené".

    OdpovědětVymazat
  2. Emailovy bankrot je docela lakava vec:-)

    OdpovědětVymazat
  3. "Google Reader bankrot" jsem také několikrát řešila tlačítkem "Označit vše jako přečtené". Pak jsem z čtečky vyhodila plevy a nechala jen zrna :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Někdy by v životě možná pomohl takový osobní reset :-) Začít znovu bez všech spoutávajících závazků, myšlenek, požadavků...

    OdpovědětVymazat
  5. S e-maily se mi to nikdy nestalo. Dokonce dnes (doufám) stihnu inbox zero. Na druhou stranu jsem se už několikrát probíral více než tisícovkou článků na Google Readeru, také nic příjemného.

    OdpovědětVymazat
  6. V soukromém e-mailu jsem tohle kdysi udělal. Prostě jsem si řekl, že co je důležité, to se ke mně dostane znovu. Takže jsem všechnu starou poštu označil jako vyřízenou (stejně to nebyly zásadní věci, ty řeším obvykle ihned).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.