pátek 25. července 2008

Automatické štítkování odeslané pošty v Gmailu

Používáte Gmail a zvykli jste si na výhody štítků? Pak vám možná chybí snadný způsob, jak přidat štítek (label) odeslaným e-mailům. Přitom to jde snadno automatizovat pomocí filtrů, neboť ty Gmail aplikuje i na odeslanou poštu.

Já například speciálním štítkem označuji všechny odeslané zprávy, na které očekávám odpověď. Jednou za čas pak tuto složku projdu a urguji odpovědi, které nepřišly. Pro tento účel jsem si vytvořil filtr, který označí příslušným štítkem všechny zprávy obsahující značku _w_. Pak již stačí, abych do každé zprávy, na kterou čekám odpověď, tuto značku napsal -- třeba několik prázdných řádků za podpis -- a zpráva se při odeslání automaticky oštítkuje.

Využíváte štítky u odeslané pošty také? A pokud ano, k jakým účelům?

6 komentářů:

  1. Děkuji za odpověď, už jsem si to přečetl i v Google Groups. Vlastně ani nevím, že mne to nenapadlo, když jsem toto používal KerioMejlServeru.

    OdpovědětVymazat
  2. Jen tip pro podobné úkoly .. nedávno jsem implementoval do Firefoxu plugin GTDInbox, který mi umožňuje maily třídit a dělat z nich úkoly, což se týká také odesílané pošty.

    OdpovědětVymazat
  3. A jako task manager je skvely Remember The Milk se svym firefox add-onem do gmail.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za tip. Používal jsem něco podobného u outlooku, a vůbec mi nedošlo, si člověk může nastavit to samé i u Gmailu.

    OdpovědětVymazat
  5. A jak, Marku, prosím zjišťuješ, které odpovědi přišly a které přišly? To je všechny proklikáváš?

    Já bych na tohle v Gmailu potřeboval automatický štítek, který -- čert ví proč --Gmail nemá, totiž odpovězená konverzace a neodpovězená konverzace. Neodpovězená je taková konverzace, kde nejsem posledním odesílatelem.

    OdpovědětVymazat
  6. Dušane, když příjde odpověď, připojí se do vlákna k původnímu e-mailu a já ten štítek zruším. V ten okamžik je to na jedno kliknutí, takže žádný problém. Jen nesmím nechat značku v citacích, pokud dále odpovídám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.