čtvrtek 7. února 2008

Formuláře v tabulkách Google

Tabulkový editor z Dokumentů Google umí ode dneška sbírat data od více respondentů prostřednictvím formulářů. Do následující miniprezentace jsem shrnul, jak to funguje a jak můžete takový formulář vytvořit a rozeslat.

Současně do gůůglích tabulek přibylo několik dalších nových funkcí:

  • Končně jdou uzamknout sloupce zleva, takže u hodně široké tabulky zůstávají při vodorovném rolování stále v obraze. Dosud to šlo jen s horními řádky.
  • Do tabulek jdou vkládat obrázky.
  • Trochu se vylepšily možnosti grafů -- popisky mohou být delší a v případě potřeby se automaticky natočí, aby se vešly.
  • Prý se zrychlilo načítání delších tabulek.

Tož, samá příjemná překvapení. Teď ještě aby Google ve formulářích dotáhl lokalizaci, protože zatím jsou kvůli chybnému kódování pro sběr textových údajů v češtině nepoužitelné.

5 komentářů:

  1. Dobry den Marku, pustil jsem si Vasi prezentaci, ale je prevazne cerna. Nejsou v ni i screenshoty? Pokud ano (napr. dole pod textem), tak je bohuzel nevidim.

    OdpovědětVymazat
  2. V prezentaci je pod nadpisem vždy buď text na celý snímek, nebo screenshot. Pokud screenshoty nevidíte, můžete zkusit jiný či jinak nastavený prohlížeč.

    OdpovědětVymazat
  3. Co mě na tom zaujalo asi nejvíc, je jak jednoduše může Google proniknout na nový trh.

    Dobře zpracované a analyzované online ankety jsou zatím doménou několik specializovaných firem, které z toho počítám nežijí špatně. Sám jsem párkrát pro klienty použil SurveyMonkey.

    Google takhle elegantně ukrojí z jejich koláče. Jen tak jako mimochodem.

    OdpovědětVymazat
  4. Jane (Korbeli), díky za komentář. Možná máte pravdu, ale je fakt, že formuláře v Google Docs mají zatím k dobře zpracovaným online anketám dost daleko. Chybí např. typová kontrola vstupních dat, jeden uživatel může poslat odpovědi opakovaně (a nejde je nijak sloučit či filtrovat) apod.

    IMHO to ale není na škodu, protože tato funkce do podnikového segmentu asi nemíří. Ideální je pro partu lidí, kteří se znají, nemají důvod fixlovat a potřebují se na něčem dohodnout -- např. se přihlásit na nějakou akci a zároveň uvést své preference (místa, pití, termínu...).

    OdpovědětVymazat
  5. Jasně, jasně, k dokonalosti to má daleko, ale to mělo skoro všechno, když to prvně uvedli.

    Jinak bych si myslel, že to právě na podnikovou sféru míří. Oni jsou velcí zastánci toho, že to vrhnou do provozu a ladí za běhu. Teď to vypadá jako hračka, ale do roka a do dne...

    Pamatuju si jak vypadala první verze Google Readeru a jak vypadá teď.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.