čtvrtek 22. listopadu 2007

Veřejná doprava je na Mapách Google už i v Praze

Před týdnem jsem psal o tom, že Google přidal veřejnou dopravu na mapu Švýcarska, a doufal jsem, že budou brzy následovat i další evropské země. Že to bude tak brzy, jsem však nečekal. Ode dneška najdete metro a tramvaje i na mapě Prahy a navíc i nové obrysy zástavby (ty jsou i na mapě Brna; šalina, bohužel, nikoli).

Praha ale není jediná. Našel jsem S-Bahn v Drážďanech, S-Bahn i U-Bahn v Berlíně, metro a vlaky v Amsterdamu, metro v Paříži, Marseilles a v Římě, podzemku i tramvaje v Miláně a U-Bahn ve Vídni. V Bruselu (zdravím Dušana) zatím nic.

Aktualizováno 7. 5. 2008: Mapy Google pokročily do další fáze lokalizace, takže nyní lze stanice metra i vyhledávat. Například dotaz metro vltavská najde správně stanici metra v Praze 7, zatímco dotaz vltavská 15 (při pohledu na mapu Prahy) najde ulici v Praze 5.

1 komentář:

  1. Když včera česká sekce Google napsala zprávu "Za české mapy krásnější...", tak jsem se musel pouze pousmát. Srovnám-li mapy od Googlu s těmi seznamáckými či atlasáckými, není se o čem bavit - Google mapy jsou jednoznačně zaostalé, přiblížení malé, satelitní snímky rozostřené, chybí odkaz na jizdní řády atp. Nevidím jediný důvod, proč bych je měl začít používat. Možná někdy v budoucnu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.