úterý 18. září 2007

Google uvedl aplikaci pro online prezentace

Webová kancelář Googlu je kompletní. Sada aplikací Dokumenty Google, tvořená dosud jen textovým a tabulkovým editorem, se dnes rozrostla o program na vytváření prezentací.

Dlouho jsem na prezentace Googlu čekal, protože byly tím posledním, co mi bránilo přestat používat Microsft Office. Hned jsem si tedy do svých Google Docs importoval prezentaci k jednomu svému školení a začal program zkoušet.

Vše se chovalo podle mého očekávání. Power Point to samozřejmě není -- funkčnost i komfort ovládání je znatelně nižší -- vše je ale přehlednější, jednodušší a navíc přibývají pro Google typické možnosti sdílení a spolupráce mezi více uživateli. Přesto se ale bez Power Pointu zřejmě ještě nějakou dobu neobejdu, a to ze dvou důvodů:

  1. Pro má školení se prezentace tisknou tak, aby si posluchači mohli k jednotlivým snímkům psát poznámky. Tohle umí Power Point skvěle, u Prezentací Google jsem však tuto variantu tisku neobjevil. Snímky lze vytisknout jen vodorovně vycentrované (po dvou na stránku), takže na poznámky není místo.
  2. Nepomůže ani samotný Power Point, protože do něj prezentace vytvořené v Dokumentech Google nejdou přenést. To je dost zásadní vada a vlastně jediné opravdu nepříjemné překvapení -- textové dokumenty i tabulky jdou totiž z Google Docs do formátu Wordu resp. Excelu exportovat bez problémů.

Doufejme, že bude Google na svých prezentacích dále pracovat a že se alespoň ukládání do formátu MS PowerPoint dočkáme co nejdříve.

1 komentář:

  1. Jsem zvědavý, zda budou Dokumenty Google nabízet i publikování slidů prezentací přímo ve stránce, tak jak to nabízí SlideShare. Zkouším pracovat s Google prezentacemi a bohužel mi to celkem často padá, neuloží se, nedovolí publikovat atp. Snad je chyba u mě a/nebo bude brzy odstraněna.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.