úterý 9. prosince 2008

Gmail se rozšířil o správce úkolů

Do Gmailové laboratoře právě přibyl nový nástroj na správu úkolů. Po nedávném rozšíření o přístup ke kalendáři a dokumentům se tak Gmail čím dál víc stává plnohodnotným kancelářským programem.

Na první pohled vypadá nový úkolovník velmi jednoduše, užitečných funkcí však nabízí dostatek a většině uživatelům tedy asi bude stačit. Lze v něm zakládat více nezávislých seznamů, úkoly členit na podúkoly, připojovat k nim termíny a podrobnější popisy, přetahováním myší měnit pořadí úkolů apod. Úkoly lze navíc propojovat s e-maily, resp. je z e-mailů přímo vytvářet.

V klidovém stavu se úkolovník projevuje pouze odkazem Tasks v menu vlevo pod kontakty. Pokud na odkaz kliknete, otevře se jako malé okénko vpravo dole. Můžete ho však minimalizovat do úzkého proužku při dolním okraji, nebo naopak vysunout do samostatného okna. V tom se podobá chatovacímu gadgetu.

Máte-li aktivované klávesové zkratky (aktivují se v nastavení Gmailu), jde většina funkcí úkolovníku ovládat klávesnicí.

Úkolovník je, stejně jako ostatní laboratorní funkce, dostupný pouze v Gamilu nastaveném na americkou angličtinu. Ve skutečnosti ale funguje i v českém Gmailu a dokonce česky. Stačí, když na chvíli změníte jazyk na americkou angličtinu, aktivujete úkolovník v laboratoři a pak zase Gmail přepnete do češtiny.

11 komentářů:

  1. Ahoj Marku, jsem zmlsán podporou Remember The Milk v Gmailu, takže mi tohle připadne velmi primitivní. Ano má to plnou intergraci s Gmailem, která je u RTM trochu problematičtější, ale nevýhody pro u mne zatím převyšují.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jirko. Ano, kdo je zvyklý na RTM, asi nemá důvod měnit. Hodit se bude nejvíc těm uživatelům Gmailu, kteří zatím žádný vyhovující úkolovník nemají.

    Mimochodem, já jsme RTM zkusil začít používat už asi třikrát, protože jsem si říkal, že když je tak populární, musí na něm něco být. Vždy jsem ale po pár dnech přestal. Pro mne je RTM moc složité a málo ergonomické.

    OdpovědětVymazat
  3. Presne, taky jsem zkousel RTM pouzivat asi dvakrat po sobe ale vzdy mi to vydrzelo sotva dva-tri dny. Nepotrebuji slozite funkce, staci mi opravdu TODO - jsem zvedavy jestli google propoji task manager s calendarem a zacne to konecne spolu s kontakty poradne syncovat na pda do outlooku, to by byla moje zachrana.

    OdpovědětVymazat
  4. Ano souhlasím, že RTM se ovládá "divně". Taky jsem na to zpočátku nadával, ale v té době nic s podobným množstvím funkcí a zároveň zadarmo nebylo. A po roce mi to jejich divné ovládání už velmi vyhovuje ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já s RTM začal tak před měsícem a nemůžu si vynachválit... Nejlépe kdyby google RTM koupil a integroval do svých služeb, to bych chrochtal blahem...

    OdpovědětVymazat
  6. Pokud někdo stvoří provider Google Task do Thunderbird/Lightning, pak u mě RTM asi skončí.

    OdpovědětVymazat
  7. Tiež si myslím, že s ergonómiou RTM je to bieda. Osobne používam Todoist.com, ktorý je pre osobné použitie v mnohých ohľadoch s použiteľnosťou lepší. Tento Gmail todolist však bude zaujímať predovšetkým tých, ktorí nič podobné na webe neriešia ale zrazu to budú mať stále na očiach vo svojom maily. Preto si myslím, že to bude mať úspech.

    OdpovědětVymazat
  8. V českém překladu je chybka; když na detailu úkolu vybíráte datum platnosti, je tam přehozeno Úterý a Čtvrtek :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím si, že tohle bude výborné, jestli na tom ještě trochu zapracují, což předpokládám, že ano. Pokud ještě máte G1 s Androidem, tak tam je aplikace gTasx, kterou vlastně máte stále při sobě, takže výborná synchronizace.

    OdpovědětVymazat
  10. kde to ma nejaky zvukovy alarm, nebo - vybehne to na plochu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kde to ma presne nastaveni casu? Jeste to asi neni ono... Zatim.

      Vymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.