čtvrtek 21. srpna 2008

Jak dostat nalezenou trasu do vlastní mapy v Mapách Google

Čtenář Bronislav, který četl můj článek Kreslení map v aplikaci Mapy Google, mi poslal tento dotaz:

Potřeboval bych ve vlastní mapě zobrazit trasu mezi dvěma městy - řekněme Ostrava - Liberec. Kreslit čárama trasu po silnicích je blbost (potřebuji to totiž přesně), a nepřišel jsem na to jak převést trasu z vyhledavače tras do vlastní mapy - doufám tedy, že to nějak jít musí.

Kdysi jsem řešil stejný problém a objevil jsem tento postup pomocí Google Earth:

  1. Spusťte Google Earth a vyhledejte v ní požadovanou trasu. Trasa se zobrazí jednak jako čára na mapě a jednak textově v levém sloupci.
  2. Poslední bod za koncem trasy v levém sloupci se jmenuje Směrovat (Route). Na ten klikněte pravým tlačítkem myši a z příručního menu vyberte příkaz Uložit místo jako (Save Place As).
  3. Zadejte, kam se má soubor uložit a před potvrzením změňte jeho přednastavený typ KMZ na KML.
  4. Nyní jděte na Mapy Google, založte si vlastní mapu a klikněte na odkaz Import nad nadpisem mapy, vlevo od tlačítka Hotovo. Objeví se okénko nadepsané Importovat soubor KML.
  5. Pomocí tlačítka Procházet u prvního vstupního pole vyberte KML soubor, který jste v kroku 3 uložili z Google Earth, a potvrďte tlačítkem Nahrát ze souboru. Trasa by se měla objevit ve vaší mapě.

Takto lze do jedné mapy přidat i více nalezených tras. Delší trasy se mohou skládat z více segmentů. Ty jde spojit buď ručně v KML souboru před jeho importem (pro zkušené), nebo dodatečně v uživatelské mapě.

Možná existuje jednodušší způsob, který Google Earth nepotřebuje, ale já jsem na něj nepřišel. Pokud nějaký znáte, podělte se o něj, prosím, v komentářích.

Související:

2 komentáře:

  1. Tak jsem zkoušel tento postup a vše funguje. Problemem opravdu jsou ty dlouhe trasy - rozděli se na vice segmentu a ty pak i na vice listu v GoogleMaps. I když jsem zkoušel spojeni přímo v KML tak se mi to nepovedlo dostat do jednoho segmentu. Po několika pokusech jsem zjistil, že problemem je spousta bodu, ktere vyexportuje Google Earth. Když jsem ručnš v KML souboru umazal několik bodu tak se počet segmentu zmenšil.

    Když nepotřebujete zcela přesne zobrazení trasy (zatačky na silnici jsou sem tam vynechane, dlouhe zatačky jsou propojene dlouhymi čarami atd) našel jsem tuto možnost.

    V mapě na seznam.cz si vyhledam trasu. Tu vyexportuji do souboru GPX. Ten následně otevřu v Google Earth. V google Earth se objevi trasa a v levem sloupci se dá tuto trasu nalezd pod jednim prvkem. Tento prvek pak přes prave tlačitko uložim do souboru KML a ten pak naimportuji do GoogleMaps.

    Postup je to zdlouhavější co se týče počtu exportu a importu, zaručuje však zobrazení mapy v GoogleMaps jako jednogo segmentu. Když potřebuji v některem místě naimportovanou trasu zpřesnit tak upravim přímo čáru.

    Snad to taky někomu pomuže

    Bronislav

    OdpovědětVymazat
  2. Píšte "..nebo dodatečně v uživatelské mapě." Já jsem tuto možnost nikde nenalezl. Můžete to popsát blíže?
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.