Zajímavé náhledy do statistik vyhledávání přináší nedávno spuštěný Google Insights for Search. Nejlépe ho asi využijí politici, obchodníci, novináři nebo sociologové, ale na své si určitě přijdou i všichni ostatní zvědavci. Posuďte sami na následujících 60 příkladech.
Před prohlížením výsledků se doporučuji přihlásit ke googlímu účtu (uvidíte čísla, která byste jinak neviděli) a před interpretací čísel je vhodné si přečíst nápovědu.
Kdo s koho, aneb duely celebrit, značek apod.:
- Datart vs. Elektroworld
- Youtube.com vs. Stream.cz
- Vojta Kotek vs. Jirka Mádl
- Klaus vs. Švejnar
- Radek Hulán vs. Sámer Issa
- Pivo vs. víno
- Fotbal vs. hokej
- Kdo bude americkým presidentem?
- PageRank vs. SRank
- Google Docs vs. MS Office
- Jaké používáme on-line mapy
- Jak Facebook předběhl Myspace v ČR i ve světě
Žebříčky zájmu o všechno možné:
- Telefonní operátoři v ČR
- Populární značky aut
- Kterou Škodovku snáze prodáte
- České banky
- Kam jezdíme na dovolenou
- S kým létáme
- České hory, moravské hory a české vs. moravské hory
- Jaký jazyk se učit
- Populární evropská města
- Víno, ženy zpěv
Historie, aneb co se kdy stalo:
- Kdy začala válka v Gruzii
- Zemětřesení za poslední rok
- Kdy přišly do Česka blogy
- Proč začaly být známé Čestlice
- Kdy který rok rostly houby
- Kdy byla nějaká mistrovství
- Kdy se mění letní/zimní čas
- Kdy byla zatmění slunce a měsíce
- Kdy Aukro předběhlo Ebay
- Kdy byla která náhá (a doplňující otázka: Jsme národ gerontofilů nebo pedofilů?)
Trendy, aneb co se mění a co nemění:
- V zimě nás počasí nezajímá
- Wikipedii nepřejí prázdniny (ovšem v Austrálii mají prázdniny jindy)
- Kdy se kupují dárky
- Kdy se chodí do ZOO
- Pizza v sobotu
- Iphonománie ve střední Evropě jakož i u nás a v USA
- Youtube u nás a v USA
- Vzestup a pád Anety Langerové
- Kdy se létá do Prahy
- Praha jde ke dnu
- Leden, únor, březen...
Praktické lekce rebrandingu:
- Google.cz dotahuje Google.com pomalu
- Rebranding Telecomu na O2
- Rebranding Oskara na Vodafon
- Sazka aréna a O2 aréna se stále pletou
Pane jo, Harry mě tedy překvapil (copak úplně zapomněli na Harryho z anglické královské rodiny?)
OdpovědětVymazatMyslím že i v SEO a PPC to půjde dobře použít, zejména na určení priorit keywords či spouštění kampaní ve zvolenou dobu.
Vynikající článek.
OdpovědětVymazatJinak zajímavé je například i to, jak se pan Hutka přiživil vloni v listopadu na Jarku Nohavicovi, viz http://www.google.com/insights/search/#cat=&q=hutka%2Cnohavica&geo=CZ&date=1%2F2007%2012m&clp=&cmpt=q
Nebo jak se zvedla hledanost skupiny Chinaski po smrti jejího bubeníka Pavla Grohmana, viz http://www.google.com/insights/search/#cat=&q=pavel%20grohman%20%2B%20grohman%2Cchinaski&geo=CZ&date=today%203-m&clp=&cmpt=q
A stejně zajímavé je taky srovnat bývalého prezidenta Havla s tím současným, Klausem... viz http://www.google.com/insights/search/#cat=&q=V%C3%A1clav%20Havel%20%2B%20havel%2CV%C3%A1clav%20Klaus%20%2B%20klaus&geo=CZ&date=&clp=&cmpt=q
Výborný článek, Marku. Díky.
OdpovědětVymazatNádherná hračka, děkuji za upozornění!
OdpovědětVymazatK tomu prvnímu odkazu by se hodilo spíše Datart vs. Elektroworld+Electroworld - potom to vypadá trochu jinak: http://www.google.com/insights/search/#cat=&q=Datart%2CElektroworld%2BElectroworld&geo=CZ&date=&clp=&cmpt=q
Zajímavý je taky hit loňských Vánoc - domácí pekárny: http://www.google.com/insights/search/#cat=&q=dom%C3%A1c%C3%AD%20pek%C3%A1rny&geo=CZ&date=&clp=&cmpt=q
Wornlook
Zajímavé porovnání jenom s jedním srovnáním nemohu úplně souhlasit. Free vítězí nad zadarmo - podle mého názoru je to z důvodu free foto/video/tv apod. a ne z důvodu oblíbenosti nad zadarmo.
OdpovědětVymazatZajímavé je také srovnání stream.cz a bomba.cz
OdpovědětVymazathttp://www.google.com/insights/search/#cat=&q=bomba.cz%2CStream.cz&geo=CZ&date=9%2F2006%2024m&clp=&cmpt=q
To je bomba.cz opravdu takový propadák?