pátek 4. ledna 2008

Zkuste zeměpisné hry Traveler IQ Challenge

Znáte Traveler IQ Challenge? Jedná se o flashovou hru či spíše sérii testů, která prověří vaše zeměpisné znalosti. Hra se vás postupně bude ptát nejprve na dost známá hlavní města, pak na méně známá, pak už to ani nebudou hlavní města a nakonec to budou místa, o kterých jste nikdy neslyšeli. A pokud slyšeli, neznáte jejich anglický název. Vaším úkolem je zapíchnout vlaječku do mapy, čím blíže požadovaného místa, tím lépe. Nakonec vám spočítá skóre -- vaše cestovatelské IQ.

Já jsem světové zeměpisné znalosti udělal na 117 (fuj!). Pak jsem zkusil ještě Evropu a myslel, že to bude o hodně lepší, ale nebylo -- 121. Další testy zahrnují například světová hlavní města, jednotlivé světadíly, vlajky světa, fotografie různých míst na světě a památky UNESCO.

18 komentářů:

  1. Hezké. Svět na 177 - bohužel jsem skončil v šesté úrovni, kde jsem si dokonce jednou spletl kontinent. :-)

    Určitě zkusím ještě další testy, díky za odkaz.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, Vašku, to máš snad ještě vyšší IQ než R.H. Gratuluju! Neměl jsi raději dělat učitele zeměpisu?

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za poklonu, Marku, byť asi není zasloužená. Až zpětně jsem si uvědomil, že ty s nejvyšší pravděpodobností uvádíš cestovatelské IQ, kdežto já napsal počet získaných bodů. :-) To IQ samotné bylo tuším někde okolo 90-100 bodů, takže R.H. je bohužel stále v nedohlednu...

    OdpovědětVymazat
  4. Aha, tak to už jsem klidnější :-)

    Myslel jsem, že ti tak pomohla tvoje cesta do USA. Tam jsem měl značné mezery. A to ani nemluvím Kanadě, kde jsem si systematicky pletl východní pobřeží se západním, a o Africe, kde se ty státy od doby, kdy jsem chodil do školy, poněkud rozmnožily.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem tedy došel do sedmé úrovně na IQ 100 s 34715 body. Bohužel je ta mapa tak titěrná, že se mi nepodařilo i místo, které perfektně vím, zavlajkovat blíž, než průměrných 150 km... Nejblíž jsem byl 89 km a to náhodou na nějaké muzeum, o kterém jsem nikdy neslyšel. S Kanadou jsem měl taky problém, a v Austrálii jsem taky vybral opačné pobřeží... To je lepší klikat doprostřed toho státu ;) A taky jsem si spletl Vietnam s Koreou a Bolívii s Paraguayí...

    No každopádně to pošlu dál a uvidím jak jsou na tom kamarádi :)

    OdpovědětVymazat
  6. Asi před dvěmi lety jsem psal o dvou podobných zeměpisných hrách. Jedna byla víceméně shodná, v té druhé se umísťovaly myší státy na slepou mapu (přičemž při vyšší obtížnosti byly státy pootočené a byla jim změněna velikost).

    Více viz článek Dávali jste při zeměpisu pozor? na mém blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. 1234 bodů a konec v 6. levelu.

    OdpovědětVymazat
  8. Ve svete jsem skoncil na 10. levelu s cca 46 tisici body.

    OdpovědětVymazat
  9. skončil jsem v 11.kole,moje dosažené skóre 487503 a výsledné iq bylo 123
    freddy.bubu

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já mám ve světě 497,333 bodů, 124 IQ a 11. level..
    Skvělá hra
    xoxo

    OdpovědětVymazat
  11. 11.level, 121 IQ, 466,620 bodů...:) zkoušela jsem to třikrát, ale do 12. kola ne a ne se dostat..

    OdpovědětVymazat
  12. Jooo! Konečně jsem ve 12. levelu.. Měla 545,133 bodů a 129 IQ!
    Mějte se
    xoxo

    OdpovědětVymazat
  13. 485 tis.bodů, IQ 123, 11. level...Super hra!!

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělý, tak se mi to konečně podařilo dostat se do 12.kola - 550,980 bodu a 130 IQ...zajímalo by mě, co je dál..

    OdpovědětVymazat
  15. Tyjo tak to je perfektní hra.. přived mě na to kamarád ve Švédsku...a když jsem to googlil tak jsem to našel tu:) zkoušel jsem to párkrát a je vidět kde mám mezery.Hlavně teda Afrika a pak USA, Kanada a státy střední Asie(-stány :)). mno zatim něcokolem 11O a víc. Jinak super!Mějte se

    OdpovědětVymazat
  16. Dr.Cerveza: Final score 531.810, 12 level, IQ 127

    OdpovědětVymazat
  17. Sakra 53 000 a na 12. level potřeba 55 000.. mno budu eště moset potrénovat.. díky ale za supr hru ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k danému článku rád zveřejním. Osobní vzkazy autorovi nebo jiné příspěvky bez informační hodnoty pro ostatní čtenáře budou z komentářů odstraněny, uvítám je však na adrese marek@sovavsiti.cz.